Komputer, Internet dan Hiburan

Sunday, June 18, 2006

Membina website tanpa pengetahuan html


Sekarang ini, kebanyakkan orang teringin nak buat website. Website yang ingin dibina itu mungkin untuk tujuan peribadi, adsense, buat duit, company, dan lain-lain. Masalahnya sekarang, macamana nak buat website sedangkan mereka ini tak reti html..

Jawapannya, hampa masuklah SiteKreator, sebuah laman web yang lengkap dan cara yang paling senang untuk membina dan maintain sebuah website 2.0 samada tujuan bisnes atau personal. Yang sempoinya, sitekreator nie langsung tiada menggunakan kepakaran dalam HTML, JS, CSS, FTP atau graphic design. Bak kata, sitekreator ini adalah paling sesuai untuk orang yang tak tau langsung pasal web design. Dalam sitekreator, hampa akan diberikan 10 mb ruang untuk hampa buat website. Hampa boleh masukkan gambar, galeri foto, text, forum, blog, mailing list, form seperti feedback form ataupun apa-apa form yang hampa nak buat. Hampa juga boleh setkan pages website kepada member only area maksudnya member saja boleh masuk sesetengah pages yang hampa buat.

Hampa tak perlu download apa-apa untuk buat website di sitekreator sebab hampa boleh guna apa-apa browser yang ada dalam pc hampa seperti firefox, internet explorer dan lain-lain. Template yang diberi juga adalah profesional template.. Untuk free version, hampa akan diberi ruang sebanyak 10mb. Kalau nak contoh website yang dibina menggunakan sitekretor, masuk link ini. Aku yang buat sendiri contoh website nie, jadi tak la aku buat elok-elok sangat.

Ok,.. aku dah penat taip dah nie.. Kalau ada apa-apa nak tanya, komen la dekat bawah nie.
Adios......